Har du spurgt dine medarbejdere om de trives?
Af Pia Sandengen, Head Of Marketing Communication og Ida Jiman, Marketing koordinator
Er der noget vi er stolte af i Hartmanns, så er det vores kultur. Kultur er jo svær at beskrive. Men forestil dig et åbent kontor, hvor du ofte hører grin og latter. Vi har det nemlig rigtig sjovt, imens vi arbejder. Vi kender hinanden godt. Vi stoler på hinanden og har tillid til at vores kollegaer vil os det bedste.
Fast forward til Coronatid i marts. Vi er rykket til hjemmekontoret. Humoren er dalet en anelse. For mange er det svært at grine med kollegaer, når børnene kravler på væggen og ingen af os ved, hvor længe krisen varer. Hjemmearbejde, delvist på kontoret og et land, der kun er ved at åbne forsigtigt op igen. Dette har en stor betydning for arbejdsmiljøet og indflydelse på kulturen i virksomhederne også hos os.
Hvad gør vi i Hartmanns?
For at bevare kulturen og ånden i fællesskabet har vi i Hartmanns besluttet at indføre et dialogværktøj som vi kalder ”Nærheds-, trivsels- og udviklingsdialog”.
Her taler vi med vores medarbejdere og ledere om nedlukningen, om indflydelsen af hjemmearbejde på deres dag, og hvilke karrieremål/drømme de har for fremtiden. På den måde kan vi være med til at støtte dem i deres arbejdsglæde, trivsel og til at nå de karrieremål de drømmer om Corona eller ej.
”Hvis du skulle tænke helt frit – hvad drømmer du så om i forhold til din jobsituation / karriere / jobindhold (Tænk helt frit fra øverste hylde – ingen begrænsninger)”? Dette spørgsmål er et blandt mange, vi lige nu stiller alle vores medarbejdere. Overordnet skal samtalen danne grundlag for øget trivsel og selvfølgelig også udviklingen i Hartmanns. Når vi ved, hvilken karrierevej vores medarbejdere ønsker, har vi mulighed for sammen at finde den bedste løsning.
Udvikling, HR og salg er en fantastisk kombination
Carina er et godt eksempel på, hvordan man kan udvikle sine medarbejdere fra en rolle til en anden.
I næsten 2 år har Carina haft en rolle som Senior Account Manager i Hartmanns. Da vi spurgte hende om hendes drømme for fremtiden, ønskede hun en rolle, der både inkluderer salg og HR.
Udvikling, HR og salg er for os en fantastisk kombination. Carina er derfor startet et karriereforløb, hvor hun vil blive certificeret i de forskellige personlighedstest, vi udbyder. Hun vil sideløbende lære alt inden for HR, rekruttering, og andre bemandingsløsninger med vores erfarne Driftschef Per Maymann som mentor. Hvis vi ikke havde haft dialogen, vil vi måske ikke have vidst, at dette var Carinas karrieremål. Et mål, der styrker Carina, men i høj grad også Hartmanns.
Så hvordan kan du bedst støtte dine medarbejdere i deres karriere? Start med at spørge dem, så har du et godt udgangspunkt, har vi erfaret.
Vil du vide mere?
Så kontakt:
- Navn: Pia Sandengen
- Telefon: +45 4121 1314
- E-mail: pia.sandengen@actief-hartmanns.dk